fredag den 22. juni 2012

Skin history - Cecilie

Hi beauties :-)

Dette indlæg bliver hvad jeg kommer til at referere til hver gang jeg nævner nye ansigts produkter i form af et review, for at gøre det meget lettere og for at gøre de fremtidige indlæg omhandlede dette, meget meget kortere.


Da jeg blev omkring 11-12 år gammel, begyndte jeg at få grim hud. Det begyndte med små talknupper ved mine tindinger, det blev senere hen til bumser, og bredte sig derefter til hele min pande. Min mor købte utallige produkter for at forsøge at komme dette til livs, men lige lidt hjalp det.

Da jeg så var omkring de 13-14 år, der tog min mor mig til lægen, som gav mig en form for stift til at smøre huden med. Dette var på recept og var meget meget kraftigt. Det var så kraftigt at det resulterede i hvide pigment forandringer i mit ansigt den sommer. Men på dette tidspunkt var dette det eneste der havde set ud til at virke lidt.

Da jeg så var omkring de 14 år, der havde jeg brugt stiften jeg havde fået ved lægen op og brugte her ikke rigtig noget andet end tilfældige ansigtsvaske, som var købt i matas. Min hud var begyndt at blive grim igen. Denne sommer var vi i kroatien, og en blanding af solen og saltvandet gjorde min hud helt klar.

Lykken varede kort, for efter sommeren var forbi, så blev min hud grim igen.

Da jeg blev omkring de 15 år, så var det begyndt at sprede sig til mine kinder, hvilket gjorde mig mildest talt ulykkelig. Der var intet der hjalp, så jeg prøvede de hjemme kure man kunne finde på nettet. Disse bestod bla. af ture i solarie og tandpasta som et quick fix. Begge virkede også kun minimalt.

I hele perioden fra jeg var 11-15 var jeg rigtig aktiv. Spillede fodbold og badminton på et højt niveau så tænkte ikke det kunne være noget på dette punkt som fejlede noget. Dog spiste jeg meget slik i denne periode og drak sodavand. Så jeg forsøgte at minimere dette, og drak ikke sodavand i et helt år efter dette.

Jeg var nu blevet 16 og døjede stadig med grim hud, så jeg overtalte min mor til at tage mig til lægen, hvor jeg fik p-piller, som var beregnet til uren hud. Og dette var hvad der gjorde den store forskel på min hud.

Kunne se min hud blive mere klar, jo længere tid der gik med p-pillerne.

Nu er jeg 19 år og min hud er klar. De eneste gange min hud slår ud, er når jeg bruger nogle nye produkter som min hud ikke kan tåle, eller når det er ved at være den tid på måneden.

Ved godt der er store debatter omkring brugen af p-piller og blodpropper osv. Mine p-piller har et højere hormon tal hvilket kan være farligt. Men jeg har ikke haft nogle dårlige bivirkninger so fare, og har været på dem i over 2 år.

Håber dette har hjulpet lidt til de som måske stadig kæmper med grim hud. Ellers så stil endelig spørgsmål hertil!

/Cecilie

2 kommentarer:

  1. hej, hvad er det for nolge p-piller, dejligt at høre det hjalp! Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var bestemt dejligt!
      De piller som jeg fik skrevet min første recept på de hed dianova mite. Du kan læse lidt mere om dem her: http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=3374

      Oprindeligt er netop denne p-pille vidst ment som en slags kur mod uren hud, men jeg har fået fornyet min recept to gange og lægerne synes jeg skal blive på den når nu den har virket fint til mig. Vil dog lige gøre opmærksom på at jeg har flere veninder som efter at have set hvordan de har hjulpet på mig, er gået til deres egen læge, men fik svaret at man ikke kan få p-piller mod uren hud - hvilket man jo er direkte løgn!

      Håber det var svar nok :-)!
      /Cecilie

      Slet